La Mallada del Llop per la Canal - Corresendes XRS

Diumenge 10 de febrer de 2019
Distància: 11km
Desnivell+ : 766 m
Itinerari: Famorca - Canal de la Mallada del Llop - Pouet de la font del Cantal - Pouet de la font del Noguer - Mallada del Llop - Pic Serrella o Morro dels Regalls - Nevera de la font del Noguer - Font del Noguer - Sester - Famorca Ruta circular des de Famorca a la Mallada del Llop, per la Canal. Hem eixit des de la plaça de la Font de Famorca per una pista asfaltada. En la primera revolta del camí hem deixat a mà dreta la senda de pujada normal, per on més tard baixarem. Seguim pel camí de la Rabosa, que acaba convertint-se en un sender que remunta per la falda de la muntanya, fins entrar en el barranc de la Canal. Seguidament entrem en el barranc i pugem per un sender ben definit que avança per una ampla vall, flanquejada per parets bastant verticals. La senda ens porta per un coll a 1260 metres,on parem a esmorzar. Desprès avancem uns pocs passos i comencem a pujar fins al cim de la Mallada del Llop, per una lloma pelada on trobem traces de senda per tot arreu, nosaltres anem un poc ziga-zaga cap amunt al vèrtex geodèsic de la Mallada de Llop 1360 msnm., pujant ens trobem un fort vent i unes vistes espectaculars, al sud la vall de Guadalest amb la Serra d’Aitana enfront fins al Ponoig i el Puig Campana, al est les serres de la Xortà, Bèrnia, del Ferrer i Carrascar de Parcent. Al nord el Montgó, Cavall Verd, la Safor, Mondúver, Serra foradada i Benicadell, al oest la Carrasqueta, el Maigmó, Carrascar de la Font Roja i Montcabrer, seguim des del cim pel cordal de la serra en direcció al Morro dels Regalls o Pic de la Serrella 1298 msnm., amb bones vistes del Pla de la Casa amb 1379 msnm que tenim enfront. Baixem per la dreta, fins altre coll per l’ombria de la Serrella, fins a una nevera de gran dimensions i bastant ben conservada, uns pocs metres més avall trobem la Font del Noguer. Des d’ací baixem per una senda de ziga-zaga fins a Famorca.