• yesterday
أثارت الإعلامية مروة صبري جدلاً واسعاً بعد كشفها كواليس جديدة حول طلاق الفنانة رنا سماحة من زوجها الملحن سامر أبو طالب، مؤكدة على أن الانفصال لم يكن بالتراضي.
Transcript
00:00النهاردة فيه يعني ترند صحينا من النوم عليه غريب جداً ونقدر نقول
00:06أنه أول قضية خلعة في الوسط الفني في عشرين وخمسة وعشرين
00:12دي كانت من نصيب المطربة الجميلة رانا سماحة
00:15والملحن والمؤلف سامر
00:21يعني القصة كانت صعبة جداً ودي قصة الصراحة أنا شخصياً ما صدقتهاش
00:27لأنه أنا يعني صديقة مقربة جداً من رانا سماحة هي حبيبتي وصحبتي
00:34بقالنا فترة وهي نورتني هنا في قعدة ستات أكتر من مرة
00:38ولكن أنا النهاردة هكلمكوا عن حاجات يمكن تكون حصرية والأول مرة
00:42هتتزاع والأول مرة هتتقال في الإعلام. النهاردة رانا سماحة
00:49فجأتنا على الأكاونت بتاعها وكتبت الحمد لله تم الانفصال
00:53ما بيني وما بين أبو ابني الملحن سامر أبو طالب
00:58وبتمناله حياة سعيدة وبتشكر كمان المحامي بتاعها
01:03حدش كان فاهم حاجة كل المواقع كتبت كل الناس بقت عمالة تعمل شير
01:07الموضوع أنا طبعاً كلمتها بحكم صدقتي بيها قلت لها يا رانا إيه اللي حصل
01:12وإيه اللي وصل الموضوع لإنتوا تتطلقوا
01:16قالت لي يا مارو أنا هقولك كلام ولأول مرة هقوله
01:21وعايزاك تطلع تقوليه في برنامجك وده عن لساني عن لسان رانا سماحة
01:27قالت لي أنا اتطلقت بقضية خلع أنا ما اتطلقتش طلاق طبيعي
01:33ودي حاجة محدش يعرفها وأنا عايشة معاناة بقالي فترة طويلة جداً
01:39وأنا تقريباً كنت في حالة تعذيب معاها من بداية ما تجوزنا
01:43ويمكن أول ما كنت حامل في ابنها ربنا يخليه يقولها يعني مالك
01:49قالت لي حصل برضه كان فيه انفصال حصل ومشاكل كتيرة جداً جداً
01:54وأنا حاولت أتجاوز وأنا ما بحبش أطلع أتكلم في الإعلام عن حياتي الشخصية
01:59وهي فعلاً كانت معايا هنا في الفترة دي وما رديتش وامتنعت تماماً عن الكلام
02:03ودي حاجة يعني تحترم فيها وبعد كده بتقولي حاولنا نكمل الحياة مرة تانية
02:09وحاولنا يعني نحاول أن احنا نتفاهم أو نتعامل الموضوع يعني مقفول تماماً
02:15وبعد كده بدأت تحصل المشاكل وأنا رفع قضية خلع تقريباً من 3 شهور ل6 شهور
02:21وقت حكم فيها النهاردة لأنه هو رافض أنه هو يديني حقوقي
02:27وقال لي لازم تتنزلي عن كل حقوقك وأنا في سبيل أن أنا يعني أخذ حريتي
02:34وأمشي منه وأبعد عنه قررت أن أنا أتنازل عن كل حقوقي وحقوق ابني كمان
02:40وأن أنا أعمل خلعة من كتر ما هي كانت عايشة في عذاب
02:46طبعاً دي قصة غريبة جداً واللي أنا مستغربة أكتر أنه يمكن رانا أول مرة تتكلم
02:51رانا بطبيعتها وأنا صديقتها ما بتحبش تتكلم أبداً عن أي مشاكل
02:56وبرضه يعني اتكلمت وقالت أنه كان فيه ناس كتير جداً من المقربين منهم كان بيحاول
03:02أنه هو يصلح العلاقة ما بينها وما بين طلقها سامر في البدايات أيام ما كانت حامل
03:08ومن ضمنهم المطرب الراقي المحترم الإنسان رامي صبري قالت أنه رامي صبري
03:14حاول يتدخل أنه هو يصلحهم يرجع العلاقة تاني أنه هم ما يتطلقوش يرجعوا البعض
03:20وبالفعل هو نجح في الحاجة اللي هو عملها دي ويرجعوا البعض
03:24قالت لي أنه رامي حاول أو يعني المطرب المحترم رامي صبري حاول أنه هو يتدخل
03:30مرة تانية في الموضوع اللي بقاله ست شهور أو أكتر وهي قالت لي أنا كنت مش حابة
03:35أتكلم ومش حابة يعني أقول أي حاجة لحد ما أخذ حريتي وأبعد عنه قالت لي حاول
03:41أنه هو يصلحهم على بعض أنه هم يرجعوا البعض تاني ولكن الموضوع مش نافع
03:46برضو على لسان رانا سماحة قالت لي سامر ما كانش بيصرف علي لأنا ولا ابنه
03:54قالت لي أنا قعدة مرمية في بيت أبوي وأمي بقالي ست شهور مش عايز يصرف جنيه
04:00على ابنه رافض أنه هو يدخلهم الشقة اللي هي الشقة شقة الزوجية اللي هما
04:06الاثنين يتجوزوا فيها يعني هو رافض أنه امرأته وابنه يعودوا في الشقة
04:10وهو اللي قاعد فيها ما شفتش كده في حياتي كل الكلام ده على لسان رانا
04:16سماحة اللي أنا عايز أقوله بقى أنه إيه اللي يوصل ست إن هي تخلع راجل
04:22مهما كانت المشاكل دايماً الست تقولك لا أنا مهما حصل أنا هاخد حقوقي
04:28أكيد في مؤخر أكيد في تفاصيل كتير حصلة من حقها ومن حق ابنها أن هي تستفيد
04:33برضه لأن هي هتعيش إزاي رانا طبعاً من المطربات الشطرين جداً والمكتهدين
04:39وبتسعة ويعني اشتغلت مزيعة وهي صوتها حلوة وبتعمل حفلات وكل حاجة
04:45وبعدين هي بتحاول تكتهد رانا كمان كلمة حق وتتقال أنها يعني شيلة
04:52أسرتها كلها ودي حاجة تتحسب لها أهلاها وأختها مامتها يعني ست برة جداً
04:59جداً جداً بأهلاها ودي حاجة جميلة جداً ودي يمكن ربنا بيكرمها وبيبرك
05:04لها في حياتها وفي رزقها عشان هي كمان بتسعى أن هي تساعد أهلاها ودي حاجة
05:10جميلة فرانا هتجيب منين النهاردة الست لما بتيجي تتجوز راجل بتبقى عايزة
05:14تعتمد عليه عايزة تعتمد عليه مش بس مادياً عايزة تعتمد عليه في حاجات
05:19كتير إذا أبسط الحاجات الأمان لها هي وابنها مش لقياها الشقة أو البيت
05:27اللي هي بس تقعد تحمي فيه ابنها وتربي فيه ابنها ابنها الصغير اللي
05:32عنده سنتين تقريباً مش لقياها قال لها انسي اللي هتطلعي بره وأنا اللي
05:37هقعد في البيت ومش هصرف جنيه عليك ولا على ابنك فيعني هو ده اللي
05:45يوصل ست ان هي فعلاً تروح تعمل خلعة هو ده اللي يوصل ست ان هي تقول
05:50انا خلاص انا تعبت انا انا انا فاض بيا انا مش عايزة اي حاجة من الدنيا
05:55غير ان انا اخلص منك انا الصراحة مستغربة جداً لان يعني دي حاجة
06:01كمان تأكد لنا جماعة ان السوشيل ميديا دي مزيفة الصور اللي انتوا
06:06بتشوفوها والبوست الكلام الحب اللي انتوا بتشوفوه مكتوب ويا حبيبي
06:11ويا روحي وما استغناش عنك واعياد الميلاد والطرط واللي واللي واللي
06:16والاغاني اللي كانت بتتعمل ولا اي حاجة احنا بنحاول نور للناس او
06:22هما كانوا بيحاولوا يوروا للناس انه احنا قد ايه حلوين وقد ايه حياتنا
06:26مستقرة وهي حياتها خربانة بدليل الوضع اللي هي فيه النهاردة على
06:32فكرة عادي جداً ان اي اتنين ممكن يتجوزوا ويتطلقوا وينفصلوا
06:36ويتخنقوا عادي جداً مفيش اي مشكلة ولكن بالشكل المهين ده لأ وعايزة
06:43اقول لكوا انه الوضع فعلاً كارسي من الواضح انه يعني رانا سامحة
06:48جابت اخرها لانه معنى ان هي تطلع وتتكلم وتقول معنى ان هي تقول
06:54يا مروى انا بحملك رسالة اطلعي قوليها في برنامجك ان انا تعبت
06:58ان انا رفعت قضية خلعي ان انا مش متطلقة طلاق طبيعي ان انا رفعت
07:03قضية نفأ كمان عشان ابني ياخد حقوقه دي صعبة قوي كانت على رانا
07:09لانها في عز ما كانت موجوعة ما كانتش بترضى تشتكي فالصراحة قصة
07:15غريبة جداً قصص حب بتنتهي بشكل غريب ولكن هو الغريب انه انتوا
07:21الاتنين بدأتوا حياتكم مع بعض انتوا الاتنين كنتوا اصلاً صحاب
07:25وانتين من قبل الجواز وكنتوا سعدة ومبسوطين وحبين بعض اللي
07:29يوصل الموضوع لكده فدي قصة يعني الصراحة انا ما بقيتش فاهمة ليه
07:35الرجالة بقيت بتعمل كده في رجالة كتير النهاردة بقيت بتهين اللي
07:39كانوا متجوزينهم على الرغم من ان المفروض قدام ربنا ان حتى لو
07:43انت مطلقها تديها مبلغ مالي تقدر تعيش بيه ده ربنا اللي قال كده
07:48تقدر تعيش بيه بس لحد ما توقف على رجليها وخصوصاً ان انتوا فيه
07:52ما بينكوا ولد فيه ابن ما بينكوا ما يصحش ان هو يشوف حاجات زي
07:57كده ولا يشوف ان ابوه حارم امه من فلوس ولا ان ابوه ما بيصرفش
08:02عليه ولا ان ابوه ممشي من البيت ولا التفاصيل دي كلها طبعاً يا
08:06جماعة بأكد وبقولها للمرة المليون الكلام ده على لسان رانا
08:10سماحة وحق الرد مكفول طبعاً للطرف الاخر رانا ربنا معاكي ربنا
08:19يقويكي انت قوية وقوية جداً كمان قوية بفنك وقوية بشخصيتك وقوية
08:27بان انت بتساعد كل حواليكي وقوية بان الناس بتحبك وانا النهار ده
08:33شفت مظاهرة حب عند رانا على يعني الفيسبوك لما كتبت البوست الناس
08:38كلها دخلة بتقولها ما يمكيش واحنا معاكي واحنا في ظهرك ويعني الناس
08:42كلها بتحبها جداً جداً فيا جماعة ارجو ارجو انه اي اتنين ينفصلوا
08:48زي ما دايماً بنقولها وحفظنها وبنرددها انهايات اخلاق انهايات
08:53اخلاق زي ما دخلنا بالمعروف نخرج بالمعروف وفيه ولد ما بينكو الولد
08:59ده مالوش اي علاقة بالمشاكل اللي ما بينكو لان الولد ده لو طلع في
09:03جو المشاكل ده هيطلع معقد وهيطلع بيقره ابوه لانه شايف انه امه
09:08اتظلمت وشايف انه هو اتظلم تفاصيل كتير جداً جداً انتوا فغين عنها
09:13فربنا يصلح الحال ويعني يريد كل واحد ينهي اي علاقة من حق كل
09:20واحد ينهي علاقة ولكن باخلاق باحترام بالشاكة برقي كل سنة وانت
09:29طيبة يا رانا وان شاء الله تكون دي سنة سعيدة وعايز اقول لكوا
09:32برضو من الحاجات اللي انا استغربتها ان انا ماما كلمتها بقولها
09:35رانا هو الكلام اللي انت كتبه ده حقيقي طب يعني اقولك ايه?
09:39قالتلي قوليلي الف مبروك قالتلي قوليلي الف مبروك ان انا
09:46اطلقت منه فبصوا وصلها الاني مرحلة

Recommended