Ankara-Tatvan Turistik Treni İkinci Seferine Çıktı

• 2 ay önce
Bölge turizminin gelişmesi ve vatandaşların kültürel ve tarihi değerleri yakından görmelerine imkan sağlayan Ankara-Tatvan Turistik Treni ikinci seferine çıktı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ve Bitlis Valisi Erol Karaömeroğlu, Turistik Tatvan Treni'nin ikinci kez Ankara'dan uğurladı.
Ankara-Tatvan Turistik Treni ikinci seferine çıktı
BİTLİS - Bölge turizminin gelişmesi ve vatandaşların kültürel ve tarihi değerleri yakından görmelerine imkan sağlayan Ankara-Tatvan Turistik Treni ikinci seferine çıktı.
Tatvan'a bin 262 kilometrelik bir güzergah için yola çıkan Ankara-Tatvan Treni'nin yarın akşam saatlerinde Bitlis'in Tatvan ilçesindeki garda olması bekleniyor.
Yenilenen sefer programı ile birlikte trenin güzergahında önemli duraklar yer alırken, Elazığ ve Sivas mola noktaları olarak belirlendi.

hbrlr1.com/cbydwafdkckckl

00:34Yüksek ışıklarla dolduruldu.
00:41Üst üste ilik ve bataklıktan ilik yaparak
00:49savaşarak genişletir.
00:55Şahsen benim ilk tren yolculuğum şu an için bayağı iyi duruyor, yani Tatvan turistik gezisi için okul böyle bir etkinlik yaptığı zaman biraz ne diyeyim, bir değişik gelmişti trenle gezmek falan.
01:19İlk defa ilk trene binişim, o yüzden biraz heyecanlıyım. Güzel şu an için ortam, doğa güzel.
01:26Benim de ilk tren yolculuğum. Bu kadar uzun olmasını bilmiyordum, bu kadar uzun olacağını. Tatvan'a da daha önce gitmedim, çok merak ediyorum, çok heyecanlıyım bu konuda.
01:35Yolu izleyerek uyuması keyif verdi. Bakalım gelecek 24 saatte başka ne gibi tecrübelerim olacak.
01:42Turistik Tatvan treni gezisi için hem okulumuza hem de Bitlis valiliğine teşekkür ederiz. Bizim için de çok farklı bir tecrübe oldu. Olacak daha doğrusu, olmaya da devam ediyor.
01:52Şu an yolculuğun dördüncü saatinde falanız. Bir saatlik bir uyku şeyimiz oldu ama bakalım. Daha önümüzdeki 25 saat boyunca buradayız.
02:02Yaklaşık 5-6 saattir Tatvan turistik treninde seyahat etmekteyim. Bu imkan sağladığı için rektörlüğümüze ve Bitlis valiliğine özellikle teşekkür etmek isterim.
02:19Çünkü gördüğünüz gibi inanılmaz güzel bir manzarada huzurlu bir şekilde kitap okuma fırsatı elde etmiş bulunmaktayım.
02:26Aslında bu benim bu trende ilk yolculuğum değil. Bundan yaklaşık 18 sene öncesinde babamın askerlik yaptığı Tatvan'dan Ankara'ya giderken de bu treni kullanmıştım.
02:37Tabii o zamanlar pek farkında değildim etrafımın, doğanın, çevrenin ve tabii Bitlis'in kültürünün.
02:43O yüzden şimdi bundan 18 sene sonra bu yolculuğu yapıyor olmak benim için ayrı bir tecrübe olacak. Bu sefer kendimi hem kültürel olarak hem de sosyal olarak geliştirebileceğimi düşünüyorum.
02:54Şu anda Ankara-Tatvan turistik trenindeyiz. Bitlis valiliğinin Ulaştırma ve Lojistik Bakanlığı'nın ve üniversitemizin rektörlüğünün katkılarıyla Bitlis'e turistik bir gezi düzenliyoruz.
03:06Aslında her öğrencinin hayalleridir yani yaz tatilini gezerek değerlendirmek. Bizim de bu fırsatı sağladığı için Bitlis valiliğine ve rektörlüğümüze teşekkür ediyoruz.
03:17Şu an Ankara-Tatvan turistik tren seyahati yolculuğundayız. 28 saatlik bir yolculuğumuz olacak. Şu an gayet bize güzel imkanlar sağlanıyor.
03:29Genek Bakanlığımız, rektörlüğümüz, Bitlis valiliğimize bu imkanlardan dolayı teşekkür ediyorum.
03:35Yani İstanbul'da okuyan bir öğrenci olarak Bitlis aslında bizim için çok uzak bir yer.
03:39Hatta özellikle Doğu Anadolu dediğimiz bizim için ulaşılmaz bir yer gibi gözüküyor. Ama şu an bir trendeyiz.
03:4528 saat boyunca gideceğiz ve giderken bütün Doğu Anadolu'yu göreceğiz ve en son Bitlis'e ulaşacağız.
03:50Bu da ister istemez bir heyecan oluşturuyor. Çünkü hiç aslında çok yakın olmasına rağmen bize bilmediğimiz bir yere gidiyoruz.
03:59Ve hani curdumuz diyoruz, vatanımız diyoruz ama bilmiyoruz esasen ve bunu gerek rektörümüz gerekse bu çalışmada emeğe geçenler sayesinde,
04:08bu tren sayesinde, bu turistik tren sayesinde öğrenmiş olacağız. Bu da emeğe geçen herkese teşekkür ederiz bu fırsat için.