Türkiye'nin gizli cenneti: Camili Havzası'na ekolojik bir kaçış!

• 3 ay önce
Türkiye'nin tek biyosfer rezerv alanı olan Artvin'in Borçka ilçesindeki Camili (Macahel) Havzası, ekolojik gezi ve kampların yeni rotası oldu.

Category

🏖
Seyahat
Döküm
00:00Devamlı, lütfen lütfen. Devamlı arkanızda durun.
00:30Devamlı arkanızda durun.
01:00Bu arı var ya, camlı. Gelen misafirlere tamamen arının kendi çalışmasını göstermek için bir kovan.
01:30Eko turizm alanındaki gelişmeleri ve Artvin'in mevcut potansiyel arasındaki gelişmeleri,
01:50bu yönde nasıl değerlendirebiliriz? Yıllardır bunun üzerine çalışıyorum.
02:03Bizim geleneksel ekolojik bilgi dediğimiz, yerel coğrafyanın ne kadar kıymetli olduğunu fark ettim.
02:09Daha sonra bunun çocuklara, yetişkinlere, yurt içinden ve yurt dışından gelen misafirlerimize de paylaşılarak aktarılması gerektiğini düşündüm.
02:18Bu kapsamda Artvin'de, ilçe bazında veya belli bir köyde kültürel ekolojik kampları düzenliyoruz.
02:29Artvin'in her köşesi biyolojik çeşitlilik açısından, doğal güzellikler açısından, yeryüzü oluşumlar açısından çok özel bir bölge.
02:39Camili yöresine gitmemizin belli başlı nedeni, biz oradaki biyolojik çeşitliliği gözlemleyeceğiz.
02:44Tam da mevsimi zaten şu an. Ve Kafkas arı ırkı yetiştiricileri var.
02:50Akarsularımız, yaylacılık, abaza keçi ırkı var.
02:54Yani bu yöreye özgü ne varsa, tematik olarak bugün onlar üzerine durup, onlar anlatıp ve yereldeki halkla buluşacağız.
03:02Macahel yöresi dediğimiz camili havzası ve içerisindeki köyler,
03:06UNESCO kültürel miras listesinde olan arıcılığıyla, Kafkas arı ırkıyla, yöresel mimarisiyle,
03:12birçok doğa ve kültürel özellikleriyle özgün ve öne çıkan bir bölge.
03:16Dolayısıyla bu sahanın korunması, yaşatılması, arazisine sahip olması,
03:21yöresel mimarisiyle, birçok doğa ve kültürel özellikleriyle özgün ve öne çıkan bir bölge.
03:27Dolayısıyla bu sahanın korunması, yaşatılması, arazisine, toprağına, suyuna,
03:32gerçekten yerli halkla birlikte onların görüşlerini de önemseyerek sahip çıkılması gerekiyor.
03:4312 sene önce de ben bu bölgeye gelip hayran kalmıştım.
03:46Ama sadece bu bölgeyi görmüştüm ve buraya mutlaka tekrar gelmeliyim diye düşünmüştüm.
03:57Sadece görsel olarak değil, bu bölgenin kültürü, tarihi, doğal kaynakları, yemekleri,
04:08bütün bunları da gezi boyunca deneyimliyorsunuz.
04:18Pleki diye çok özel bir pişirme yöntemi kullanılarak olağanüstü bir mısır ekmeği yedik.
04:24Çok güzel bir dağ pancarıyla pişirilmiş özel bir çorba içtik.
04:29Unutulmaz bir deneyimdi bizim için.
04:36Sis bizi karşıladı, şanslıyız.
04:39Burası özel bir alan, biosfer rezerv alanı.
04:42Biyolojik çeşitlilik açısından zengin ve Türkiye'nin yağmur ormanları olarak biliniyor.
04:47Burada hem camiliği hem de Efeler köyünü ziyaret edeceğiz.
04:52Hayatı keşfedeceğiz.
04:54Yerel yemekleri tatma ve yerel yaşamın, gündelik hayatın nasıl olduğunu keşfedeceğiz.
05:06Köy köy geziyoruz ve köydeki yaşamı keşfediyoruz.
05:09Dün kırmızı dut yedik, kiraz yedik, endemik bir tür olan zambak türünü keşfettik.
05:20Orkide türlerini gördük.
05:22Kuşlar, kelebekler, inanılmaz güzel bir coğrafyadayız şu anda.
05:28Hayran kaldım, aşık oldum diyebilirim.
05:38Maral şelaleleri belki de bu çevrenin en güzel doğa harikalarından bir tanesi.
05:44Eşsiz bir tabiat manzarasıyla karşı karşıyayız.
05:48Ülkemizin diğer ülkelerle kıyaslandığında inanılmaz bir bu noktada değeri var.
06:01Buraya ilk defa geliyorum.
06:03Tabi bu yöre insanları ile beraber hareket ettiğiniz zaman onlar tabi işin daha ayrıntılı ve
06:10nerede yenir, nerede gezilir, nerede durulur onları çok iyi bildikleri için
06:15biz de tabi bu anlamda buralardan istifade etme şansını bulduk.
06:22Camili Havzası özellikle tabi ki ekolojik anlamda son derece zengin bir yöremiz.
06:29Elbette ki dünya güzellikleri içerisinde mutlak surette bunun gibi pek çok yerimiz var.
06:38Burası sonuna kadar bu rezerv alanı olarak bu güzelliği hak ediyor.
06:44Bu ünvanı hak ediyor ve bence ne İsviçre ne Alpler bence tek yer Arpi.