Ekipmansız tırmanış yapan çiftin zirve tutkusu

• 3 ay önce
İzmir'de yaşayan Bilal Güler ve Arzu Özkan Güler çifti, Türkiye'nin en yüksek ikinci zirvesi olan 4 bin 135 metrelik Cilo Dağı'nın Reşko Zirvesi'ne teknik ekipman kullanmadan tırmandı. Başta Avrupa olmak üzere dünyadaki önemli zirvelere tırmanışlar yapmayı hedeflediklerini dile getiren Bilal Güler, "Türkiye'yi yurt dışında temsil etmek, bayrağımızı dalgalandırmak istiyoruz" dedi.

Category

🗞
Haberler
Döküm
00:00Dağcılık tutkusu 2003 yılında Fransa'ya gitmemle başladı benim.
00:05Orada tekvando eğitimi alırken Avrupa'daki olan o kural,
00:12yani bir branş yapıyorsan dağcılığı muhakkak yapmak zorundasın kuralı var.
00:16O şekilde sevdirdiler.
00:18Dağcılığa da Fransa'da, İspanya'da bir kanyona giderek ilk adımı orada attım.
00:242003 yılında kanyon geçişi ve dağ tırmanışı ile teknik iniş ve çıkışlarla başladım.
00:31Daha sonra Türkiye'ye döndüğümde, bir yıl sonra Türkiye'ye döndüğümde
00:35kendime burada İzmir'de bu işi yapan, bu sporu yapan bir kulüp aradım.
00:40Daha sonrasında bir kulüple anlaştık.
00:42Kulüpte lisans çıkarttık ve o kulüple beraber doğa yürüyüşü olarak başlayarak da
00:48kanyon geçişi, rafting, dağ tırmanışları, zirve tırmanışları, kampçılık derken bu seviyelere geldik.
00:552018 yılında da kendi kulübümüzü kurduk, Ekstrem Dağcılık.
01:0011-15 Temmuz arasında Hakkari-Yüksekova'da Reşko tırmanışı,
01:05Uludoruk dediğimiz 4135 metre 8 kişilik ekiple çıktık.
01:106 kişi olarak tamamladık.
01:12Bu tırmanışımız yaklaşık 7 saat kadar sürdü.
01:16İnişimiz de 4,5 saat sürdü.
01:18Dağın hiçbir bölgesinde, hiçbir geçişinde teknik malzeme kullanmadık.
01:23Hiçbir ekipman yoktu.
01:24Sadece çantamız, botumuz ve yürüyüş batonlarımız vardı.
01:29Yani kılçık dediğimiz, karbuz dediğimiz etaplarda krampon takılır, krampon takmadık.
01:34Kılçık dediğimiz yerde hat açılması lazımdı.
01:37Sabit emniyet kurulup, emniyet kemeri takılıp oradan güvenli bir şekilde geçmemiz gerekiyordu.
01:43O işlemleri, o faaliyetleri yapmadık.
01:47Daha sonrasında da 7 saat bir süreyle zirveyi tamamladık.
01:52Aynı şekilde de inişe geçtik.
01:54Bundan sonraki sürecimiz, Türkiye'nin birçok dağına tırmandık, birçok zirvesine dokunduk.
01:59Teknik tırmanışları başarıyla tamamladık.
02:03Biraz da bayrağımızı yurt dışında temsil etmeye, yani dalgalandırmak istiyoruz.
02:09Bunun dışında Dünya'nın çatısı dediğimiz Everest, Manaslu benzeri, Peklenin gibi dağlara,
02:188 bin üzeri, 7 bin üzeri dağlara Türk bayrağını dalgalandırmak istiyoruz.
02:23Küçük yaşlarda spor, 13 yaşlarında tekvandoya başladım ve sporculuk ve antrenörlük dönemlerimiz oldu.
02:30Sporculukta milliliği yaşayabildim.
02:34Türkiye şampiyonluklarım, aynı zamanda dünya beşinciliğim var.
02:38Bu da bir mücadele sporu olduğu için dağcılığı da belki ona benzettik, eşim de ben de.
02:42Kendisinin de şampiyonlukları var benim gibi.
02:45Dağcılıkta böyle bir adrenalin tutkusu, motorculukta olduğu gibi bizi mutlu ediyor.
02:52Evet, motorla birçok dağa gittik.
02:55Yani bireysel olan tırmanışlarımızda eşimle birlikte motor yolculuğu yapıyoruz.
03:00Örneğin Kaçkardağı gibi.
03:02Hem motorla Karadeniz gezme fırsatımız oldu, motor turu yapmış olduk.
03:07Hem de oraya gittiğimizde işte Karadeniz'in muhteşem doğasında Kaçkar zirveyi yapma şansımız oldu.
03:15Kendimiz katıldığımız yani kendimiz yaptığımız faaliyetlerde motorla, tabii ekiple olanlar da araç ya da...
03:23Tabii ki Türkiye'de yine çok güzel dağlara tırmandık ama birkaç yer daha var yapmak istediğimiz.
03:29Onun dışında artık milli bayrağımızı yurtdışında dalgalandırmak istiyoruz.
03:34İnşallah eşim de söylediği gibi yapabileceğimiz güzel dağlar var, hedefler var önümüzde.
03:41Planlarımızı yapıyoruz bu şekilde.